The Sonoran Desert [Short Film]

hello I am happy to share this short film
We made this film in three weeks at A.T.I. (Arts and Image Technologies, Paris 8 University).
I hope you enjoy. :slight_smile:

Bérénice Antoine
Clément Ducarteron
Gaël Labousse

Synopsis:
Mescalin is an halluciogenic substance produced by different cactus species like Peyotl. The Incilius Alvarius is a toad that secrets powerful toxins. Canyon is the name given to the place where numerous drugs are taken, like Crack. Those three vegetal, animal and mineral psychotropic drugs share the same location in the Sonoran Desert, near the Mexico-United States border.
This installation is an introspective discovery into a microscopic universe. Three aesthetics visions of different psychotropic drugs are brought face to face as a numerical triptych. Shapes, motions, structures, materials and sounds to witness a mise en abyme of a metaphysical journey.



This is wonderful, intriguing work, Gamel! The animations feel very much alive, and the sound design reinforces an organic feeling throughout the duration of the video. I truly admire these types of art; usually it is only a still image we’re able to see, so to find an animation of this sort is a great joy!

Thank you James. you explain fully our will on this project, in terms of images and sounds :slight_smile:

The idiot in me wants to say:

“Words,words, words…Me don’t know what going but eyes like…duhhhh.”

Another part of me wants to say:

“What a brilliant fusion of color, movement and sound.”

No, really, I don’t know what I watched just now but its quite cool. Thumbs up.

hahaha :yes:

Thank you Kalinaki
This is a contemplative work. There is not necessarily something to understand. ^^
The visuals are the results of different research around the Sonoran Desert.

Très beau, tout simplement. J’aime la 3D !!

Like your works a lot, really conceptual! Keep creating! :slight_smile:

Great job! :slight_smile:

Thank you all from the team :wink:

Je suis sur le cul !!! je vois que ça à dire, ça sort vraiment des sentiers battus dans le sens où on a 3 centres d’attentions et l’œil semble se balader en fonction des variations de l’exposition à la lumière. Les mouvements visibles sont plutôt lancinants ce qui est en parfaite adéquation avec la bande son à laquelle on s’attendait pas forcément d’ailleurs. Ça me parait compliqué de trouver un quelconque défaut mais par contre j’ai en tête certain points qui en mon sens auraient pu apporter une touche sympathique. Même si cela reste bien évidemment a l’appréciation de l’artiste. J’aurais bien vu quelque chose d’un peu moins monochromatique, avec des couleurs plus vives et contrastés qui semblent rebondir les unes sur les autres. J’aurais également assombri un poil l’arrière plan pour augmenter le découpage visuel. Encore une fois c’est juste un point de vu personnel vu que à ce stade le résultat est difficilement critiquable. En tout cas je te souhaite une bonne continuation et je serai attentif à tes prochains travaux. :slight_smile:

Merci Ride the flow pour ton com et tes critiques constructives. :wink:

Effectivement certaines choses sont à retoucher et à réajuster. Mais gardons en tête que contrairement à beaucoup d’école d’animation qui ont l’année entière, nous n’avons à A.T.I. que trois semaine pour tout réaliser dans l’intégralité. Mais je trouve que c’est un super challenge, car ça nous apprends à visualiser et à construire un pipe line de production très rapidement. Bon je pourrai en parler pendant des heures donc je vais pas aller plus loin ^^.
Mais je peux vous partager le groupe Vimeo de notre formation, qui me semble extrêmement riche sur le plan de la diversité des films produits, tant techniques qu’artistiques.

Je vais y jeter un coup d’œil de suite :slight_smile: